STORMLOOP OP TICKETS 30CC

ruim 30.000 tickets * stabiele ticketsoftware * nog veel moois in de aanbieding

Cultuurcentrum 30CC startte vanmorgen om 10.00 uur de ticketverkoop voor zijn seizoen 2018-2019. In tegenstelling tot vorig jaar verliep dit jaar alles uiterst vlot. Intussen gingen er al ruim 30.000 tickets over de toonbank, dat zijn er 2.000 meer dan op hetzelfde ogenblik vorig seizoen. Er blijven ook nog veel tickets beschikbaar voor vele mooie producties.

Om 10.00 uur vanochtend opende 30CC zowel de onlinemodule als de ticketbalie in Tweebronnen. Nog meer dan de voorbije seizoenen koos het 30CC-publiek vooral voor de onlineverkoop, die zeer vlot verliep.

Cultuurschepen Denise Vandevoort: "Onze medewerkers en leverancier hebben inderdaad de juiste lessen getrokken uit de mindere ervaring van vorig jaar. Door grondige testen en een maximale ondersteuning aan onze ticketbalie, via mail, telefoon en social media hebben we iedereen trachten te ondersteunen. Op het piekmoment zaten er inderdaad zo'n 2.000 klanten in de elektronische wachtrij en liep de wachttijd op tot meer dan 1 uur, maar het systeem zelf bleef steeds performant en veilig functioneren. Vanaf 11.30 uur was er zelfs geen wachttijd meer."

Artistiek coördinator Koen Adams: "Dat resulteert nu al in een hogere verkoop dan vorig jaar. Nooit eerder verkochten we zoveel tickets in zo'n korte tijdspanne. Ook al zijn enkele producties zoals 'Aangenaam ik ben Ish', 'A Love Supreme' van Rosas, 'Biecht' van Raf Walschaerts, 'Hommage à Brel Deluxe' of 'Gran Partita' nu al (bijna) uitverkocht, we hebben nog altijd meer dan 60.000 tickets in de aanbieding. En uiteraard breiden we het aanbod nog gevoelig uit, onder meer met onze festivals 'Rode Hond' en 'Leuven Jazz'."

Denise Vandevoort: "Bovendien kunnen onze klanten ook dit seizoen weer rekenen op de wachtlijst voor uitverkochte voorstellingen. Zodra er een plaatsje vrijkomt, krijg je automatisch een bericht."

Voor wie zijn keuze nog wil maken in het gevarieerde programma: op www.30CC.be vind je het volledige aanbod en een link naar de online verkoop.

Koen Adams

artistiek coördinator 30CC, 30CC