30CC NEEMT VLIEGENDE START MET 28.648 VERKOCHTE TICKETS

94% ONLINE TICKETS * NIEUWE TICKETBALIE VOOR EXTRA SERVICE * NOG MASSAAL VEEL TICKETS BESCHIKBAAR

Het Leuvense cultuurcentrum startte vandaag de ticketverkoop voor het cultuurseizoen 2016-2017. De belangstelling bleek overweldigend. Alleen al in het eerste uur vlogen er zo’n 23.000 tickets de deur uit. Bij het sluiten van de eerste verkoopsdag stond de teller al op 28.648 tickets. Zonder meer topscores.

Het nieuwe programma 2016-2017 werd op dinsdag 31 mei gelanceerd met een avondvullend programma waar je tickets voor kon winnen.

“De massaal opgekomen toeschouwers reageerden bijzonder enthousiast. De smaakmakers van onder meer Psallentes, Kadril, Sien Eggers, Sophie Palmers en Jessa Wildemeersch, Carmien Michiels en theatercollectief RAF konden op grote bijval rekenen,” vertelt artistiek leider Koen Adams.
“Ons nieuw aanbod is frisser dan ooit, met tal van grote namen, veel nieuw talent en heel wat unieke festivals. Extra opvallend zijn:

• het label ‘Top’ waarmee we een speelplek bieden aan theatermakers met een migratieachtergrond;
  • het grote aanbod aan cello in zowel een klassieke als jazzy jas;
  • STARTmaand met een aantrekkelijk programma met circus, theater en muziek op maat van families en fijnproevers;
  • en samen met STUK brengen we nog altijd de beste (inter)nationale hedendaagse dans in Dubbeldans.”

MASSALE TOELOOP

Zaterdagochtend om 10.00 uur stipt openden zowel de onlinemodule als de nieuwe 30CC/Ticketbalie in Tweebronnen. Nog meer dan de voorbije seizoenen koos het 30CC-publiek voor de onlineverkoop, die opmerkelijk vlot verliep. Zowat 94% van de nu al 28.648 tickets werd online verkocht.

Zakelijk leider Yves Gasia: “De drukte was voelbaar, maar het ticketsysteem bleef overeind. Het eerste uur alleen al kochten meer dan 1.000 mensen hun tickets. Hoewel het merendeel van de verkoop online gebeurt, maken we dankzij de sterke ticketploeg die permanent telefonisch bereikbaar is en het monitoren van kanalen als Facebook toch het verschil door instant te reageren op de eventuele problemen die klanten melden. Voor het publiek dat zich aandiende aan de balie, hadden we een mooie samenwerking met Kunst in Huis. Iedereen kon zich gezellig tussen de kunstwerken nestelen, een koekje en een kop koffie bij de hand, en zo zijn beurt afwachten.”

GLOEDNIEUWE BALIE

Op 1 juni nam de ticketploeg intrek in een gloednieuwe ticketbalie in de kantoorruimte waar voordien de administratie van 30CC zetelde.

“Met een slimme en hedendaagse inrichting winnen we in één klap aan efficiëntie én klantvriendelijkheid”, legt schepen van cultuur Denise Vandevoort uit. “Vanuit de vaststelling dat de balieverkoop drastisch daalt en de onlineverkoop evenredig stijgt, besloten we om back- en frontoffice in één ruimte te integreren. Onze medewerkers kunnen nu permanent hun backoffice taken uitvoeren en zijn meteen beschikbaar om klanten te helpen die zich aan de balie aandienen. Aangezien ze voortaan ook alleen 30CC-taken opnemen, zijn ze steeds op de hoogte van de laatste wijzigingen en kunnen ze nog beter advies op maat geven.”

“Omdat we in Tweebronnen blijven, is de combinatie met een bibliotheekbezoek ook nog steeds mogelijk”, vult ticketverantwoordelijke Lisa Raes aan. “Onze nieuwe ticketbalie krijgt heldere openingsuren mee: de balie is elke weekdag open van 12.00 tot 18.00 uur. Op zaterdag gaan de deuren toe om 17.00 uur. In juli en augustus blijft de ticketbalie op zaterdag gesloten. Ook de tickettelefoon volgt deze uren, voortaan zijn we nu dus ook op zaterdag telefonisch bereikbaar.”

NOG TICKETS BESCHIKBAAR

Ook al nam de verkoop een vliegende start, voor de meeste voorstellingen en concerten zijn er nu nog altijd uitstekende plaatsen beschikbaar.

Schepen Denise Vandevoort: “We zijn al heel blij met de belangstelling, maar we hebben nu nog altijd meer dan 35.000 tickets in de aanbieding. En uiteraard breiden we het aanbod voorstellingen en concerten nog uit in de loop van het seizoen met onder meer festivals als Rode Hond en Leuven Jazz.”

“Ook dit seizoen mogen klanten rekenen op een wachtlijst voor uitverkochte voorstellingen. Zodra er plaatsjes vrijkomen voor bijvoorbeeld Circus Ronaldo, Eastman/Sidi Larbi Cherkaoui, Astoria, Nerveuze Vrouwen, Kommil Foo … worden zij automatisch gecontacteerd.”

Voor wie zijn keuze nog wil maken in het gevarieerde programma: op de – ook – gloednieuwe website www.30CC.be vind je het volledige aanbod en een link naar de online verkoop.

Op de foto: schepen Denise Vandevoort en het voltallige ticketteam van 30CC, aangevuld door staf en gelegenheidspersoneel, allen tevreden met een vlot verlopen dag.