Nog veel moois beschikbaar in het najaarsprogramma van 30CC

Drie maand later dan gebruikelijk startte vandaag de ticketverkoop van het Leuvense cultuurcentrum 30CC. De verkoop kende een eerder voorzichtige start, zowel online als aan de ticketbalie. Als antwoord op de huidige coronasituatie lanceert 30CC vandaag enkel het programma voor het najaar. Op deze manier kan het cultuurhuis beter en sneller inspelen op mogelijke veranderingen.

“We merken toch een zekere voorzichtigheid bij onze bezoekers, ze wachten nog even af. Rond 12u waren er iets meer dan 7000 tickets verkocht, dat is zo'n 25% ​ van het totaal aantal beschikbare tickets. De voorbije jaren schommelde dat rond de 45%. Naar analogie met de verkoop van ons zomerprogramma, verwachten we dat de verkoop rustig zal blijven groeien." vertelt algemeen coördinator Koen Adams.

Toch waren er na een uurtje al enkele vertoningen uitverkocht. De uitschieters waren de Schubertiade van Trio Aries, de concerten Before the lake met sopraan Noémie Schellens van het derde openingsweekend, Who is afraid of Virginia Woolf van het jonge theatergezelschap Wolf Wolf en De Nijl is in Caïro aangekomen van de KOE.

De ticketverkoop verliep technisch ontzettend vlot, klanten moesten online gemiddeld slechts 10 minuten wachten. De trend van de voorbije jaren zet zich verder: het 30CC-publiek kiest steeds meer voor de onlineverkoop. Meer dan 95% van de tickets werd online verkocht.

NOG STEEDS TICKETS BESCHIKBAAR

Op enkele uitzonderingen na, zijn er voor de meeste voorstellingen en concerten nog altijd uitstekende plaatsen beschikbaar. Het aanbod zal daarenboven in de komende maanden ​ nog aangevuld worden met last-minute toevoegingen.

30CC houdt zich bij de organisatie van de voorstellingen steeds strikt aan de opgelegde coronaveiligheidsmaatregelen.

“Met ons cultuurcentrum garanderen we dat we cultuur op een veilige en aangename manier bij het publiek kunnen brengen. We volgen de veiligheidsprotocollen van de sectorgids voor cultuur nauw op. ” benadrukt schepen van cultuur Denise Vandevoort.

Voor wie zijn keuze nog wil maken uit het gevarieerde programma: op www.30CC.be vind je het volledige aanbod en een link naar de online verkoop.

Sara Vandaele

communicatie & pers, 30CC